{{ 'Sea Freight' | trans }}

{{ 'Air Freight' | trans }}

{{ 'Sea Freight' | trans }}
{{ 'Air Freight' | trans }}

Blankenburgtunnel in etalage

Rijkswaterstaat begint binnenkort met de aanbesteding van de Blankenburgverbinding, waarvoor een budget van 1,168 miljard euro beschikbaar is.De dienst organiseert een ‘Industry Day’ over het project, waarbij overigens ook de nieuwe verbinding tussen de A16 en A13 ten noorden van Rotterdam op de agenda staat. Rijkswaterstaat licht dan toe hoe het project in de markt wordt gezet en aan welke eisen het moet voldoen. Ook worden projectrisico’s en het voorkomen van hinder belicht.

Selecteer hier de gewenste containervaart en ontvang gelijk de absoluut laagste all-in prijs voor uw zeevracht. Boek direct en volg uw vracht realtime.

Tunnel door tolheffing gefinancierd

De Blankenburgverbinding tussen de A20 en de A15 wordt 4,2 kilometer lang, waarvan ongeveer 900 meter via de Blankenburgtunnel. Aan de noordkant komt een landtunnel van ongeveer 500 meter, de Aalkeettunnel. De bouw gaat vijf jaar duren en kan naar verwachting volgend jaar van start. In de financiering van het project zit een gat van 316 miljoen euro, dat via tolheffing moet worden opgebracht. Vrachtwagens gaan 7,11 euro (prijspeil 2013) per ritje betalen, personenauto’s 1,18 euro en de tol stopt als de 316 miljoen binnen in. Voor het ‘kwaliteitsprogramma’ is 51 miljoen euro beschikbaar.

Bron: Nieuwsbladtransport.nl

Publicatie: mei 2016