Container transport
Bij containertransport kunnen transport goederen relatief eenvoudig, veilig, duurzaam en voordelig verscheept worden. Bij het verschepen van containers kan de vracht bestaan uit een volle lading of uit een of meerdere deelladingen. Er zijn diverse soorten zeecontainers: zee-containers bestaan in verschillende maten. De volle containervrachten worden ook wel Full Container Load-vrachten (FCL of FCL-freight of FCL-Cargo) genoemd. De vrachten van deelladingen noemt men Less than Container Load-vrachten (LCL of LCL-freight of LCL-Cargo). In bijna 700 laadhavens (Port of Loading / POL) wereldwijd koopt The Freight Hero het volume in van hele containers en biedt het totaalvolume via het online boekingsplatform thefreighthero.nl zeer voordelig in deelvolumes aan rechtstreeks op de LCL-verladersmarkt. De loshavens (Port of Discharge / POD) die The Freight Hero hiermee faciliteert zijn de havens van Hamburg (Duitsland), Antwerpen (België) en Rotterdam (Nederland).
Container transport: Volle container lading (FCL)
Er zijn verschillende maten van containers. De kleinste bij het container verschepen (shipments) is de zogenaamde 20 voet (ft) - container en de grootste de 40 ft High Cube (HC). De lengte van de container wordt uitgedrukt in het aantal voet (ft). Deze gestandaardiseerde maten lenen zich bij uitstek voor het transport van goederen over zee en na het overladen via de weg, spoor of het water. De standaardmaat van een container is de TEU. Een TEU is 20 voet (ca. 6 meter) lang, 8 voet (2,44 meter) breed en 8 1/2 voet (2,60 meter) hoog. 40ft High Cube containers zijn ongeveer 30 cm hoger dan de standaard 40ft container waardoor pallets hoger beladen kunnen worden.
20" Container | 40" Container | 40" High Cube Container | |||||
Imperial | Metrisch | Imperial | Metrisch | Imperial | Metrisch | ||
Buitenmaten | Lengte | 19' 10½" | 6,058 m | 40' 0" | 12,192 m | 45' 0" | 13,716 m |
Breedte | 8 '0" | 2,438 m | 8' 0" | 2,438 m | 8' 0" | 2,438 m | |
Hoogte | 8' 6" | 2,591 m | 8' 6" | 2,591 m | 9' 6" | 2,896 m | |
Binnenmaten | Lengte | 18' 10" | 5,867 m | 39' 5" | 12,032 m | 44' 4" | 13,556 |
Breedte | 7' 8" | 2,352 m | 7' 8" | 2,352 m | 7' 8" | 2,352 m | |
Hoogte | 7' 9" | 2,385 m | 7' 9" | 2,385 m | 8' 9" | 2,698 m | |
Deuropening | Breedte | 7' 8⅛" | 2,343 m | 7' 8⅛" | 2,343 m | 7' 8⅛" | 2,343 m |
Hoogte | 7' 5¾" | 2,280 m | 7' 5¾" | 2,280 m | 8' 5" | 2,585 m | |
Inhoud | 1,169 ft³ | 32,9 m³ | 2,385 ft³ | 67,5 m³ | 3,040 ft³ | 86,0 m³ | |
Maximaal geladen massa | 52 910 lb | 24 000 kg | 67 200 lb | 30 480 kg | 67 200 lb | 30 480 kg | |
Leeggewicht | 4 850 lb | 2 200 kg | 8 380 lb | 3 800 kg | 10 580 lb | 4 800 kg | |
Netto lading | 48 060 lb | 21 800 kg | 58 820 lb | 26 680 kg | 56 620 lb | 25 680 kg |
Deellading container (LCL)
Indien u niet de volumes hebt om een gehele container te verschepen, dan is het voordelig om via The Freight Hero een deel-lading (LCL) te boeken. The Freight Hero voegt de ladingen van verschillende partijen samen, waardoor iedere partij toch profiteert van voordelige vrachttarieven en van zeer snelle levertijden. De prijs van de lading wordt bepaald door de inhoudsmaat, het gewicht en de wijze waarop de lading is verpakt.
Voordelen van zeevracht per container
- Zeevracht is de voordeligste manier om producten te vervoeren
- Aanleveren van de container(s) in de gewenste laadhavens is erg eenvoudig
- Het brengen en ophalen van de container kan op elk gewenst adres en moment