Stap 2: Leverancier instellen
Boek en beheer jouw verzending
Als je een transportboeking hebt bevestigd - Stap 1 - Bevestiging - dien je aan de zending de leveranciersgegevens te koppelen. Dat doe je in Stap 2: Leverancier. Heb je eerder een boeking gedaan met de betreffende leverancier dan haal je heel eenvoudig de leveranciersgegevens uit jouw adressenlijst. Indien het een eerste boeking betreft van de betreffende leverancier, dan zul je het adres en de bedrijfsgegevens van deze leverancier dienen toe te voegen.
Benodigde acties
Als je alle gegevens hebt ingevuld, vink je aan "Sla op in adreslijst" en druk je op de button "Bewaar adres". Je ziet aan de rechterkant dat de status "Leveranciersadres toegevoegd" automatisch door middel van een vinkje wordt geüpdatet.
E-mail service: Leverancier informeren
Je ziet nu een blauwe button verschijnen "Informeer leverancier". Als je hier op klikt, verschijnt een e-mail-pop-up. Alle verzendgegevens staan in deze e-mail. Door "Stuur e-mail" te klikken, informeer je jouw leverancier van deze zending.
Vooraanmelding: The Freight agent informeren
Tegelijkertijd doe je met deze zelfde e-mail de feitelijke vooraanmelding en zal de locale The Freight Hero agent in de laadhaven de aanlevering van de goederen verder met jouw leverancier afstemmen.
Je ziet aan de rechterkant dat de status "Leverancier geïnformeerd" automatisch door middel van een vinkje wordt geüpdatet. Nadat alle aangeleverde gegevens voor de zending op volledigheid voor het maken van een boeking gecheckt zijn, wordt de agent op locatie over de zending geïnformeerd. Jouw leverancier en onze locale agent gaan vervolgens op basis van de door jou gewenste datum, rekening houdend met de datum waarop de leverancier de goederen kan leveren (de zogenaamde cargo ready date), de boeking bevestigen voor de eerstvolgende afvaart die mogelijk is. Dan is Stap 2: Leverancier afgerond en ga je naar Stap 3: Vaart.
In het dashboard van The Freight Hero stel je jouw leveranciers eenvoudig in en beheer je jouw zendingen met gemak!