{{ 'Sea Freight' | trans }}

{{ 'Air Freight' | trans }}

{{ 'Sea Freight' | trans }}
{{ 'Air Freight' | trans }}
RTEmagicC container web

Opklapbare zeecontainers

50 jaar geleden kwamen de eerste containerschepen aan in de haven van Rotterdam en veroorzaakte een ware revolutie. De wereldhandel nam daardoor enorm toe; inmiddels wordt 95% van de wereldwijde vracht per schip getransporteerd.

Geen lading

De Amerikaanse reder Malcolm McLean kwam met het idee van een stalen doos met standaard afmetingen, omdat hij genoeg had van het gesjouw met losse spullen. De afgelopen 50 jaar is de container niets veranderd. Het is een groot nadeel dat veel containers leeg terugkeren naar de laadhavens. Omdat één op de vijf containers die de Rotterdamse haven verwerkt, geen lading heeft op weg naar bijvoorbeeld Azie. Ze worden vaak eerst opgeslagen. Ook Amerikaanse havens kampen met hetzelfde probleem. De geschatte kosten van de lege containers: 20 miljard euro per jaar.

Daarom zijn er nu Nederlandse ontwikkelingen om opklapbare containers te vervaardigen; een container die zich simpel en snel laat opvouwen tot een kwart van zijn formaat. De prijs van een HCI-container zal ongeveer twee keer zo duur worden als een gewone, maar de inschatting is dat reders de investering binnen anderhalf jaar kunnen terugverdienen.

The Freight Hero
in action

The Freight Hero is gespecialiseerd in het importeren en het exporteren van goederen naar en van Europa. Op het boekingsplatform van The Freight Hero selecteert u uw container en/of luchtvracht en ontvangt gelijk een scherp all-in tarief. U boekt direct en u kunt uw zending real time op uw eigen dashboard volgen. Door de uitstekende handelsrelaties met rederijen en (lucht)havens in meer dan 200 landen is The Freight Hero in staat om dagelijks te voorzien in containervaarten en luchtvrachten afkomstig van meer dan 200 bestemmingen wereldwijd. Bekijk de animatie door op play te klikken en... bespaar tijd en geld!

Meer over The Freight Hero