{{ 'Sea Freight' | trans }}

{{ 'Air Freight' | trans }}

{{ 'Sea Freight' | trans }}
{{ 'Air Freight' | trans }}

De haven van De Verenigde Arabische Emiraten

Haven naam
Abu Dhabi
Haventype
Laadhaven
Havencode
AEAUH
Land
Verenigde Arabische Emiraten

Dubai heeft drie grote havens voor import en export. Het Emiraat ligt precies tussen Europa en Azië in en is daarom voor de scheepvaart heel belangrijk.Er zijn feitelijk drie havens: Port Rashid, Jebel Ali en Al Hamriya. Dubai Port (DP) World is de belangrijke exploitant van de havens met 49 terminals in gebruik en nog eens 9 in ontwikkeling in 31 landen. Het bedrijf werd opgericht in 2005 door de samenvoeging van Dubai Ports Authority en Dubai Ports International (die was opgericht in 1999). Er werken 30.000 mensen. Een meerderheid van het bedrijf is in handen van Dubai World.

Haven Dubai TFH

Haven Jebel Ali

Jebel Ali is 's werelds grootste kunstmatige haven en de grootste haven in het Midden-Oosten. Er zijn meer dan vijf duizend bedrijven uit 120 landen van de wereld gevestigd met 67 ligplaatsen en een oppervlakte van 134,68 vierkante kilometer. Port Jebel Ali werd gebouwd in de late jaren 1970 om de faciliteiten in Port Rashid te ondersteunen. Port Jebel Ali omvat meer dan een miljoen vierkante meter van de container werf. Het bevat ook ruimte voor de middellange en lange termijn opslag van stukgoed, waaronder zeven Nederlandse stallen met in totaal bijna 19 duizend vierkante meter en 12 overdekte loodsen. Daarnaast bestaat Port Jebel Ali ook uit 960 duizend vierkante meter voor open opslag. Port Jebel Ali is gekoppeld aan snelweg Dubai systeem en voor de Dubai International Airport Cargo Village. De Cargo Village faciliteiten kan ladingen verwerken en kan in vier uur vervoer van schip naar vliegtuigen mogelijk maken. De commerciële vervoersdiensten vervoeren elke dag containers en stukgoed tussen Port Jebel Ali, Port Rashid en de rest van de VAE. Jebel Ali haven wordt beheerd door de staat en is in handen van Dubai Ports World.

Haven Port Rashid

De haven Port Rashid - ook wel aangeduid als Mina Rashid - is een commerciële haven in Dubai. Vernoemd naar Sheikh Rashid bin Saeed Al Maktoum werd de poort geopend in 1972. Op dat moment had de poort nog maar twee portaalkranen en een capaciteit van minder dan 100.000 TEU had. In 1978 werd de haven uitgebreid om 35 ligplaatsen te herbergen (waarvan vijf kunnen worden gebruikt door de grootste containerschepen op dat moment). Tegenwoordig heeft de haven (die een diepte heeft van 13 meter) heeft 9 portaalkranen en een capaciteit van 1.500.000 TEU. Port Rashid biedt ligplaatsen voor general cargo, RoRo-en passagiersschepen. In de vroege jaren 1980 werd Port Rashid aangevuld met de haven van Jebel Ali die verder ligt van het commerciële centrum van Dubai, in de buurt van de Abu Dhabi grens. Port Rashid zal meer en meer veranderen in een cruise terminal.

Haven Al Hamriya

Al Hamriya Port ook wel bekend als Port Al Hamriya of Mina Al Hamriya is een van de kleinere havens in Dubai, het ligt in Deira, voor de noordoostelijke kust van de stad. Al Hamriya Poort grenst in het zuiden van Al Waheda en Abu Hail en in het zuiden en oosten door Al Mamzar. De Palm Deira, eenmaal voltooid, zal de noordelijke rand vormen van Al Hamriya Port. De route D 92 (Al Khaleej Road) loopt ongeveer parallel langs de plaats van Al Hamriya Port. In 1975 werd een contract van 5,4 miljoen dollar met de regering van Dubai opgezet om Al Hamriya Port te ontwikkelen. Dit was deels een reactie op de toename van de commerciële activiteiten in Dubai, die grote druk op de Dubai Creek toenam. Het doel van de haven was gericht op kleine vissersschepen , evenals een deel van de commerciële schepen bestemd voor Dubai. Net als alle andere havens in de stad, wordt Al Hamriya Port nu beheerd door Dubai Ports World. De haven speelt een belangrijke rol bij het faciliteren van de handel tussen Dubai en landen in Zuid-Azië en Oost-Afrika. Voedsel, auto-onderdelen en vee omvatten het grootste deel van de handel via de haven. Al Hamriya Port zal weer worden uitgebreid om haar commerciële kade in twee fasen met 2,5 km te verlengen.

Importeren vanuit Verenigde Arabische Emiraten (Abu Dhabi)

Voor het importeren van Full Container Load (FCL)-lading (volle containers) en Less than Container Load (LCL)-lading (deelladingen) vanuit Abu Dhabi (Verenigde Arabische Emiraten) naar Noord-West Europa, Haven Rotterdam - Nederland, Haven Antwerpen - België, en Haven Hamburg - Duitsland, wordt De Haven Abu Dhabi - Verenigde Arabische Emiraten - voor de container - zeevracht door The Freight Hero gebruikt.

Boeken van een containerzending op www.thefreighthero.nl

Bent u geïnteresseerd in het boeken van een zeecontainer van Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten, naar Rotterdam, Antwerpen of Hamburg, dan regelt The Freight Hero dat voor u. Wat zijn de kosten van een LCL-lading (Less than Container Load) van Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten, naar Rotterdam, Antwerpen of Hamburg? De kosten van de zeevracht vindt u direct met een aantal eenvoudige kliks op www.thefreighthero.nl. (Gebruikt u hiervoor de Zoekbalk bovenaan op iedere pagina.)

Tarieven van een LCL-transport

U treft de kosten aan van Haven tot Haven inclusief de douane-inklaring. Uiteraard exclusief de invoerrechten en BTW. Indien gewenst regelt The Freight Hero ook de kosten van aflevering aan het door u gewenste afleveradres. Deze all-inn kosten treft u ook meteen aan op de website www.thefreighthero.nl. (Gebruikt u hiervoor de Zoekbalk bovenaan op iedere pagina.)

BESTEMMING VAN DE CONTAINERVRACHT UIT ABU DHABI: ROTTERDAM, ANTWERPEN OF HAMBURG

INKLARING IN ROTTERDAM, ANTWERPEN OF HAMBURG

Inklaring in Rotterdam, Antwerpen of Hamburg gebeurt op het moment dat de zeecontainer in de Haven Rotterdam, Haven Antwerpen of Haven Hamburg is aangekomen.

Havens